reklama

Predsudok?

Dnes som si opäť uvedomil jednu vec. Teda uvedomil som si ju dávnejšie, ale dnes som sa v tom utvrdil. Toľko som to v sebe pestoval, až som si vytvoril svoj vlastný predsudok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čoby predsudok. Realita to je. A aj keby to bol predsudok, tak nik ma už nepresvedčí o opaku. Je môj vlastný a nikto mi ho nezoberie. Je iba môj a ja si ho budem hýčkať. Pekne sám.
Neviem, či to je dar alebo prekliatie, ale všímam si stádovitosť. Pritom ju nemám rád. Kolie mi oči. To nejak samo. 
Sledujem spoločnosť ako takú a ľudí ako sa v nej správajú. To všetko podvedome.
A je množstvo vecí, ktoré robia ľudia rovnako. Skoro všetci. Mám pocit, že zákony ľudia nedodržiavajú tak precízne ako niektoré vzorce správania sa cykliace sa stále dookola. A stavím sa, že veľakrát ani nevedia, že to robia. 
Pritom nejde o geneticky zakódovanú záležitosť. Najskôr to patrí do súdka sociológie.
Tak a teraz k veci. Ide o vlasy. Uff. A už to je zo mňa von. Tak som to v sebe dusil. Už mi je lepšie.
Bližšie ide mi o krátke vlasy. A nie kadejaké, ale o tie ktoré vlastnia ženy. A nie kadejaké ženy, ale tie, ktoré majú viac ako 50 rokov. Dnes som nebol doma zavretý. Tam by som nemal možnosť túto nervy drásajúcu skutočnosť sledovať, lebo márne by som tam hľadal ženu nad 50. Žiadna tam nie je. A keby aj bola, tak vzorka jednej ženy by bola žalostne málo.
Bol som konkrétne na termálnom kúpalisku. A sledoval som. Samozrejme nechtiac. Podvedome. 
Prisahám, že skoro všetky ženy nad 50 mali krátke vlasy. A ženy nad 60 mali krátke vlasy všetky.
Poviem to príbehovo. Je žena. Mladá. Má deti. Vyzerá žensky aj keby bola holohlavá. Ale nie, ona má kopu starostí okolo detí a vlasy jej zavadzajú, ale má ich dlhé. Deti jej ich ťahajú. Malé sa jej do nich povracia. Ale nevzdá sa ich. Veď žena má mať dlhé vlasy. Symbol ženskosti. Navyše nemá ani čas sa o ne starať. Je kopu iných povinností.
Táto istá žena odchová deti. Má 50 a deti jej odchádzajú z domova. Zrazu je život taký prázdny a má 100% času len pre seba. Vyzerá už viac ako muž než ako žena. Veď hormóny robia svoje a aj každodenné povinnosti na nej zanechali stopy. 
To posledné ženské (a to nie podľa mňa, ale podľa spoločnosti. Mám to napozerané a napočúvané), čo jej zostalo, sú dlhé vlasy. 
Tie vrásky nemajú. Veď sú to predsa vlasy. Čas sa na nich až tak nevybláznil ako na pleti. Má čas sa o ne starať. Povinnosti o deti pominuli a nikdy nebol väčší priestor o to, aby sa o seba a o svoje vlasy mohla žena starať viac. 
Navyše je to teraz až žiadúce, aby nepôsobila až tak staro.
Príde deň D a táto istá žena sa konečne rozhodne urobiť zlom. Konečne urobiť zo sebou niečo nové. Úplne prevratné. Úplnú zmenu. 
Ide ku kaderníčke a povie jej, že ostrihajte ma na krátko.
Áno, tá žena, ktorá vyzerá už viac ako muž, než ako žena. Tá sa rozhodla sa dokonale premeniť na chlapa.
Všimol som si na termálnom viac momentov, ktoré idú ako podľa šablóny, ale rozobral som len jednu. Ak sa hecnem, možno o inej nabudúce.
Takže tak...

Adrian Hadvig

Adrian Hadvig

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občas si doma napíšem úvahu. O čomkoľvek. Rozhodol som sa s nimi takto podeliť :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu