reklama

Slniečko

Teplo mám rád. Slnko sa mi prijíma o niečo ťažšie. Nikdy som mu nejak neholdoval. Ale nejak som ho prijal za svoje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Už sa dokážem ísť opaľovať alebo v kaviarni sedieť na slnečnej strane. 
Ale stálo ma to veľa snahy, veľa námahy a energie, aby som si naň zvykol. Slnko som predtým rád nemal. Vždy som vyhľadával tieň. Dokonca aj umelé svetlo mi prekáža. Aj v podniku si sadnem na to najtmavšie miesto.
Ale tu vzniká pre mňa jeden zaujímavý moment.
A tým sú ľudia. Tento moment sa mi vždy ťažko spracovával. Myslím ľudí.
Ale teraz myslím konkrétne ľudí, ktorí slnko ospevujú. A tým teda myslím skoro všetkých ľudí.
Že už je jar. Slniečko nám konečne svieti. Každý deň to počujem od ľudí ako milujú slnko. Ako je super, že nám zase svieti. Že konečne nám prišlo leto a s ním prišlo aj to ospevované slnko.
Veď každý má rád niečo iné a ja im to slnko neberiem. Nech si ho majú. Pre mňa za mňa aj v noci.
Ľudí, ktorí slnko nemajú radi poznám veľmi málo. Skoro všetci ho majú radi. Ako keby o nejakej droge alebo o sexe rozprávali. Aké je úžasné a akú energiu im dáva.
Ale zarazím sa, keď ja odveký nemilovník slnka nastúpim napríklad do takej električky.
Ja si vyslovene potrebujem sadnúť na neslnečnú stranu, lebo ma to slnko zabije. Nastúpim a čudujem sa, že sa električka neprevalí na tú stranu, kde je tieň, pod váhou ľudí tam sediacich. Nie že väčšina ľudí, ale úplne všetci sedia v tieni.
A ja spracovávam. Hodnotím. Analyzujem.
Ako je možné, keď všetci milujú to slnko, že sedia v električke mimo neho. Prečo si ho odopierajú. Veď keď ho raz mám rád, tak ho mám rád aj v električke. Neprezliekam predsa kabáty.
Nakoniec si sadám na voľné miesto. Samozrejme to najslnečnejšie s myšlienkou, že ľudia, ktorí cestujú električkou, slnko radi nemajú. Tí, ktorí ho radi majú, asi uprednostňujú iný typ dopravy. Tak si spokojne sedím, že som medzi svojimi...
P.S.: niečo podobné mám tú možnosť zažiť v kaviarňach s terasami.

Adrian Hadvig

Adrian Hadvig

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občas si doma napíšem úvahu. O čomkoľvek. Rozhodol som sa s nimi takto podeliť :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu