reklama

Ľudské vlastnosti

Podľa môjho skromného úsudku si myslím, že akákoľvek ľudská vlastnosť sa nedá ohraničiť vekom, pohlavím alebo napríklad vrstvou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Inak. Akákoľvek ľudská vlastnosť nedokáže byť vlastnosťou akejkoľvek skupiny ľudí výhradne.
Ja inak skupinkovanie rád nemám a nejak pre to ani nenachádzam pochopenie. Ale ľudia sa skupinkujú radi. A najlepšie je, keď patria rovno do viacerých skupiniek. Ako vlky. Vo svorke sa cítia bezpečne. Ale to už odbáčam. V každom prípade existujú a moja vôľa na tom nič nezmení.
Späť k vlastnostiam. Dám príklad. Ženy sú citlivé. Pre moje myslenie výrok neprijateľný a zároveň nepravdivý. Pripúšťam, že predpoklad, že žena môže byť citlivá, môže mať vysokú pravdepodobnosť. Ale v žiadnom prípade nie som ochotný prijať vyjadrenie, že ženy sú citlivé. Sú to také zovšeobecnenia, ktoré su podľa mňa zbytočné a dokonca obmedzujúce. Hádžu celú skupinu do jedného vreca a majú vplyv na individualizmus. Zaváňa mi to predsudkom. Takýmto myslením už nevnímam nejakú Janku Jankou, ale v prvom rade ju vnímam ako ženu, v druhom rade ako citlivú a až na nejakom treťom mieste ju vnímam ako Janku. Lenže v prvom rade to je Janka a ďalej sa ukáže, čo je zač. Možno sa ukáže ako najnecitlivejší človek akého stretneme. A tu môže nastať šok, lebo máme očakávanie, že bude citlivá. Ja očakávanie nemám, preto šok nenastane. Jednoducho je to Janka a je necitlivá. Môžem sa stretnúť za život s veľa ženami, ktoré sú necitlivé. Počtom ich môže byť viac ako tých citlivých. Ak by som rozmýšľal ako väčšina ľudí, tak by som bol náchylný na základe skúseností veriť, že ženy sú necitlivé, ale neurobím tak, lebo určite existuje aj nejaká žena, ktorá je citlivá.
A to by som bol aj tak o krok vpred pred väčšinou ľudí, lebo by som sa mohol riadiť vlastnými skúsenosťami. Veľa ľudí s nejakou skupinou nemajú dokonca žiadnu skúsenosť, ale také zovšeobecnenie nemajú problém prijať. Keby len to. Nemajú ho problém aj šíriť ďalej.
Preto je pre mňa podstatné vnímať konkrétnu osobu a nie danú skupinu. Nech to už je hormón, futbalista, upratovačka, starý človek, vozičkár, žena....
Tak asi tak nejako....

Adrian Hadvig

Adrian Hadvig

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občas si doma napíšem úvahu. O čomkoľvek. Rozhodol som sa s nimi takto podeliť :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu