reklama

Klientské centrum

Opäť sa raz moje myšlienky zhmotnili. Vyšli priamo z mojej hlavy do môjho mobilu a odtiaľ sa vyliali priamo na sme.sk, aby ste ich vy mohli nasať do svojich hláv. Úvodom. Mojim cieľom nie je sa sťažovať alebo poúčať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Cieľom nasledujúcich riadkov je ľuďom pomôcť. Navigovať ich. Usmerniť. Skúsim to tak rozprávkovo.

Kde bolo tam bolo, bolo raz jedno klientské centrum. Na Tomášikovej. V Bratislave. Prístupová rampa sa nachádzala vzadu za budovou. A tam to môžeš zažiť.
Prichádzaš k rampe. Vidíš tlačidlo, ale nestihneš ho sám stlačiť, lebo rampa sa otvára sama.
Je to aspoň rýchle, ale pri vychádzaní môžeš mať problémy, ale o tom neskôr.

Parkovisko je ozaj veľké, tak ľahko zaparkuješ.
Tvoje prvé kroky vedú k vonkajšiemu kiosku (rozumej "automat"). Nachádza sa pri vstupe do klientského centra.
Dnu nevchádzaš. Nič nevypisuješ.
Stlačíš tlačidlo a vyjde Ti poradové číslo. Správne. Ako prvé Ťa čaká obhliadka vozidla.
Čakáš pokiaľ sa na tabuli zobrazí tvoje číslo.
Zobrazilo sa. Sadáš do auta. Ideš na malé parkovisko, kde sú voľne pohodení policajti.
Ty už vieš, že kapota má byť otvorená a veľký technický máš mať tiež pripravený. Podávaš ho policajtovi. On skontroluje VIN. Či sedí zhoda papier vozidlo. A opýta sa, že koľko má auto najazdených kilometrov. Odpovieš.
Rýchle a bezbolestné. Za pár minút.
Zatváraš kapotu, sadáš do auta a odparkuješ auto niekde na parkovisku.
Ty vieš, že ak ideš prihlásiť auto v rámci okresu, tak značky na aute nechávaš. Rovnako tiež vieš, že ak ideš prihlásiť auto z iného okresu, tak značky teraz odmontuješ a s nimi kráčaš do interiérov klientského centra. Toľko o exteriéry.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V hale ako prvé berieš príslušné tlačivo. Ja som zobral prihlásenie z iného okresu. A naplníš ho kopou písmen. Ale nie je to nič zložité.
Infošky o sebe a o aute. Všetko je pekne vyznačené. Informácie o aute prepisuješ z veľkého technického preukazu. Z malého odpíšeš iba jeho číslo.

Keď máš papiere vyplnené, tak ideš ku kiosku. Vybrať si poradové číslo.
Ty si vedel, že pred Tebou bude 101 ľudí a čakal by si dlho. Preto si deň predtým večer išiel na stránku: https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/vozidla/inspektorat-termin/ziadost-termin-inspektorat/.
A dal si si termín na 9:00. Keďže obhliadky vozidiel začínajú o 8:00, nedáš si čas na prepis tiež v tom istom čase. Termín si dokážeš rezervovať IBA deň predtým. Sa mi zdá, že do 24:00.
Máš 15 minútovú rezervu na zadanie kódu. Vieš ho zadať do 9:15. Sleduješ tabuľu. Do pár minút vchádzaš ku priehradke spolu s nenávistnými pohľadmi ľudí, ktorí o tejto možnosti nevedeli a čakajú už dve hodiny.
Odovzdáš značky, veľký technický preukaz, malý technický preukaz, vyplnené tlačivo, číslo poistnej zmluvy pre PZP a občiansky preukaz.
Nepotrebuješ kartičku EK, STK, zelenú kartu, bielu kartu, vodičský preukaz, kúpnu zmluvu.
Veľký technický preukaz Ti vydajú nový na počkanie a malý ti pošlú kuriérom slovenskej pošty do tridsiatich dní.
Ale všetko ide ako po masle. Aj nezáujem úradníčky, ktorá ti vydá 4 miestny kód. Vychádzaš von z miestnosti, kde sú priehradky a ideš ho zadať do automatu v hale. Platiť vieš hotovosťou aj kartou. Za každú značku platíš 16,50€. Spolu 33€. Ak prepisuješ auto z iného okresu, tak si priplatíš ďalších 33€. Automat ti vydá potvrdenie o zaplatení.
Dostávaš nové poznávacie značky. Odchádzaš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ideš za dispečerkou. Lebo vieš, že keď teraz namontuješ nové značky, tak ťa rampa nepustí. Ju nájdeš buď sediacu za info pultom alebo v stoji pri kiosku. Ona ti dá papierik, s ktorým vychádzaš opäť zadným vchodom. Teda, keď už vychádzaš, tak v tom momente sa z vchodu stáva východ. Pardon za moju vyjadrovaciu pedantnosť.
Hneď vľavo od východu z budovy klientského centra je vchod do potravín Yeme. Je to v našom prípade skutočne vchod, lebo ním vchádzaš.
Ideš k samoobslužným pokladniam, kde na teba už čaká pani, ktorá pomáha obsluhovať ľuďom pokladne. Dáš jej ten papierik a ona si vypýta starú ŠPZ auta, s ktorou si vchádzal cez rampu na parkovisko, a ktoré netušíš, aké boli, lebo si auto len včera kúpil v Banskej Bystrici. ŠPZ nájdeš v mobile na fotke ako si sa fotil s autom. Pani dá do systému nové znenie značiek a od toho momentu máš 15 minut, aby si vyšiel cez rampu.
Ty sa ponáhľaš namontovať značky. Rýchlo, keďže si to nikdy nerobil, aby si stihol prejsť rampou do 15 minút.
Stíhaš to a ideš domov čakať 30 dní na kuriéra, ktorí ti prinesie malý technický preukaz. Zatiaľ ideš na dovolenku do Chorvátska bez neho.
Kde bolo, tam bolo jedno klientské centrum v Bratislave na Tomášikovej ulici. Keby len bolo, ale ono ešte stále je. A aj bude...

Adrian Hadvig

Adrian Hadvig

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občas si doma napíšem úvahu. O čomkoľvek. Rozhodol som sa s nimi takto podeliť :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu